CF Moto X8

CF Moto X8

Interesul pentru CF Moto X8 pare să fie neaşteptat de mare. În doar o lună de zile un film tăiat rapid despre primele impresii cu noul ATV în China, publicat pe youtube a atras 4000 vizite. Aşa că l-am întrebat pe Mihai Concioiu de la Authentic-Spirit, importator oficial CF Moto în România, să ne spună impresiile sale despre primul drive-test în China - cu câteva luni înainte ca ATV-ul să atingă solul României.

Mai jos se găseşte părerea lui. În China a mai fost şi editorul nostru, Oliver Renzler, pentru a testa X8-ul. Ce are el de spus a formulat într-o singură propoziţie: Putere, calitate, sunet şi manevrabilitate excelente. Singurul lucru care lipseşte este servodirecţia.


Primul lucru care mi-a trecut prin minte dupa primele secunde de test drive a fost: acesta nu este CF Moto! Putere a motorului, sunetul acestuia, manevrabilitatea, optica, totul m-a trimis cu gandul la o alta clasa de ATV, clasa de top.
In ultima perioada CF Moto ne-a obisnuit cu lansarea de noi modele mult imbunatatite fata de cele anterioare, exemplu X6 si Z6. Dar cred ca X8 va surprinde mult mai mult fanii acestui brand si nu numai.
Stiam ca CF Moto are un motor de 800cc, V-Twin, inca din 2008 cand a fost prezentat prima data la EICMA si stiam ca se lucreaza inca de atunci la un nou ATV de 800 si-l asteptam evident cu mult interes.
Tendinta actuala este lansarea de modele cu cilindree cat mai mare, peste 800 cc. Este evident ca cine doreste sa fie in top, cine doreste sa-şi mentina cota de piata si eventual sa si-o creasca, trebuie sa fie in pas cu aceasta tendinta. Cred ca momentul ales de CF Moto este unul cum nu se poate mai bun.
Revenind la X8, cred ca primul lucru care va impresiona va fi motorul, un V-Twin de 800 care dezvolta 62,5 cp. Puterea motorului, sunetul acestuia te duce cu gandul la Can-Am Max 800, primul si singurul, pana la X8, ATV cu un 800 V-Twin.
Un alt aspect care place mult este forma si design-ul. Fata care aduce a Z6, model care a impresionatinca de la inceput prin design, spatarul pentru pasager mult imbunatatit si mult mai comod, pragurile si carenele dintr-un plastic de o calitate superioara, bordul, portbagajele, totul este mult imbunatatit fata de modelele anterioare.
Un nou plus sunt jentile si cauciucurile pe 14” care odata cu Terralander sunt dotari standard.
Terralander-ul sau X8-ul se va comercializa in 2 variante, standard si LX. Varianta LX va avea ca dotari suplimentare troliu de 3000 lbs, brate superioare de aluminiu, protectii de aluminiu si cel mai important lucru telescoape DNM cu reglaje de Rebound, Compression si Preload.
Productia de serie va incepe din Septembrie 2011, deci practic undeva prin Octombrie vor ajunge in Romania primele unitati pentru vanzare.
(Actuala criza a electricitatii din Japonia care limiteaza productia din acesta tara, afecteaza si fabricarea acestui model, unele componente fiind Japoneze. Aceasta cat si cererea foarte mare a acestui model asteptat de toti distribuitorii din intreaga lume, va face ca cel putin la inceput disponibilitatea lui sa fie limitata.)
Cu toate acestea la inceputul lui Septembrie vor sosi in Romania cateva bucati de test drive. Authentic-Spirit impreuna cu Primul-ATV-Magazin vor organiza in acea perioada atat la Cluj cat si in Bucuresti un test drive atat cu acest model cat si cu restul modelelor CF Moto.


Povestea ATV-urilor şi de curând a bărcilor

Compania Chunfeng Holding Group a fost înfiinţată în 1989, având ca şi principală activitate producerea de motoare. Treptat oferta companiei s-a extins iar astăzi produce motoare cu răcire pe lichid cu capacităţi cuprinse între 125 şi 800cc, motociclete, scutere, ATV-uri, Side-by-Side-uri şi accesorii.
CF Moto are o producţie anuală de 800.000 de motoare şi 600.000 de vehicule, iar portofoliul său include 12 modele de vehicule şi 5 serii de motoare brevetate.
Compania pune un accent important pe Echipa de Cercetare şi Dezvoltare, care reprezintă 20% din totalul de 1000 de angajaţi CF Moto. Astfel, producătorul oriental se laudă cu un certificat internaţional ISO9001:2000 care garantează calitatea produselor şi continua îmbunătăţire. Produsele sale mai beneficiază şi de certificate EEC, EPA şi DOT, semn că CF Moto se apropie tot mai mult de producătorii americani şi japonezi.


De curând Mihai Concioiu împreună cu alţi colegi s-au intors din China dupa o vizita de 2 saptamani a fabricii CF Moto si nu numai. Sa auzim ce au de spus despre producatorul chinez cu cea mai mare ascensiune din ultimii ani, CF Moto, dar si despre ceilalti producatori chinezi cat si despre China in general.

Primul-ATV-Magazin: Cum este China?
Mihai Concioiu: Aglomerata! Oameni peste tot, vegetatie plantata sau in curs de plantare, cea naturala fiind taiata pentru a se construi, peste tot “ciupercile”, manunchiuri de blocuri de apartamente uriase noi sau in constructie, simplu spus o alta lume, o lume a viitorului, dar nu a unui viitor verde ci a unuia urban, cenusiu. Cel putin asta in partea de Est, in partea dezvoltata, economica a Chinei.
PAM: Deci sa inteleg ca nu v-a prea placut?
Mihai: Mancarea este buna, unele fete sunt frumoase, dar in scurt timp m-a cuprins nostalgia dealurilor si muntilor verzi din jurul Clujului unde in weekend ma bucur de natura si de ATV-ul meu.
PAM: Care a fost scopul vizitei?
Mihai: Am fost invitati de catre CF Moto. Din 2008 nu am mai vizitat fabrica si era timpul unei noi intrevederi si a unei discutii fata in fata despre prezent si viitor. In special acuma in pragul lansarii noului model de 800 Terralander.
PAM: De cand sunteti distribuitor CF Moto si care este relatia cu fabrica?
Mihai: Suntem distribuitori exclusivi CF Moto pe Romania din 2006. Relatia cu fabrica a evoluat foarte mult in ultima perioada. Pana la sfarsitul lui 2007 intre CF Moto si distribuitorii sai a existat un broker prin care practic se derulau toate achizitiile, o practica des intalnita in China. Incepand cu 2008 departamentul de “vanzari internationale” a fabricii a preluat sarcina broker-ului si astfel tranzactiile din acel moment s-au desfasurat direct, fapt ce a dus la imbunatatirea comunicarii si a termenului de reactie a fabricii la nevoile distribuitorilor.
Politica CF Moto, protectie teritoriala a distribuitorului, suport tehnic, dezvoltarea de produse in pas cu competitia, imbunatatirea permanenta a calitatii, pastrarea unui pret scazut, atacarea segmentului de top este binenteles una pe placul oricarui distribuitor. Evident, la unele mai trebuie muncit. Progresele in schimb se vad, este suficient sa vedem produsele scoase de curand cum ar fi X6 si Z6, surpriza cea mai mare va fi X8-ul pe care l-am testat in China si care din Septembrie va intra in productia de serie.
PAM: Ati vizitat si alte fabrici in vizita voastra? Cum vi s-au parut comparativ cu CF Moto?
Mihai: Da, am vizitat si alte fabrici concurente directe a lui CF Moto. Pot sa spun cat se poate de clar fara ca cineva sa poata sa ma contrazica, ca la ora actuala CF Moto este departe de concurenta sa Chineza… Totul spune asta, de la fabrica in sine, de la produse pana la mentalitatea si cunostintele managerilor. CF Moto este un brand, daca unul mediu inca, clar in ascensiune spre segmentul top.
Nu pot sa nu ma amuz cand ma gandesc la 2007, si aici poate voi fi acuzat de rautate dar situatia consider ca trebuie mentionata. La ora aceea cand CF Moto incepea sa intre agresiv pe piete inclusiv cea romaneasca, cei de la Linhai, pe val atunci si cei mai mari producatori de ATV din China in perioada aceea, radeau ironic cand distribuitorii romani ii intrebau de CF Moto si de amenintarea care incepea atunci sa se intrevada in CF Moto.
Acuma in fabrica Linhai cam bate vantul, modele au cam ramas acelasi, la cel de 600 au trebuit doi mecanici sa-l porneasca si a murit de 2 ori in 100m in timp ce-l testam, intr-un cuvant spus esec, esec total. Dragon Fly 400 este singurul produs Linhai care dupa parerea mea merita cumparat, restul…
Am vizitat si alte fabrici, unele cu produse interesante, dar momentan, din prisma raportului calitate /pret vom ramane doar cu CF Moto in pachetul nostru de branduri produse in China.
PAM: Planuri de viitor, alte surprize placute din partea CF Moto?
Mihai: Curand, probabil din iarna sau cel tarziu in primavara se va lansa Z8-ul, model care consider ca va intari pozitia CF Moto pe piata side-by-side, piata intr-o continua crestere in ultimii ani.
Asteptam cu nerabdare X8-ul in varianta scurta pe care suntem nerabdatori sa-l testam prin cursele de ATV-uri din 2012.
Un aspect interesant, incepand cu anul acesta CF Moto a intrat si pe segmentul nautic, deci in viitor vom vedea o dezvoltare a companiei si in acesta directie. Produsele au o alta denumire, nu se vor numi CF Moto, iar la partea de concept si design se lucreaza cu o firma din Italia. Motoarele momentan folosite sunt Volvo dar in curand se vor putea folosi si motoare CF Moto.

Back

Mai multe poze

titlu_18.jpg
Copyright MAY 2008, Primul ATV Magazin - created by LEUCHTTURM - Designwork, Illustration & Webdesign